RAMOWY PLAN DNIA
Organizacja dnia w naszych placówkach uwzględnia zarówno szacunek dla indywidualności każdego dziecka jak i jego rytm.
Małe dzieci różnią się poziomem rozwoju oraz temperamentem. Uwzględnienie różnic w jedzeniu, odpoczynku, załatwianiu potrzeb fizjologicznych czy zabawie to jeden z najważniejszych wyznaczników pracy naszej kadry, ale staramy się również tworzyć pewne ramy i zwyczaje, aby rozwijać dobrą orientację dzieci w otaczającym je świecie. Stopniowo uczyć je powtarzalności i przewidywalności wydarzeń w rytmie dnia. Dzieci dzięki temu uzyskują poczucie bezpieczeństwa, wiedząc że dane czynności następują po sobie w sekwencje wydarzeń tzn. na przykład wiedzą, że zawsze po śniadaniu jest powitanie w kręgu bądź że po zjedzeniu zupy będzie czas na odpoczynek.
- 7:00-8:30- schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań, czynności pielęgnacyjne, przygotowanie do śniadania
- 9:00- śniadanie
- 9:30- zajęcia edukacyjne
- 10:00-11:00- zabawy, spacer, pobyt na świeżym powietrzu
- 11:00-11:30- czynności pielęgnacyjne, przygotowanie do obiadu
- 11:40- obiad (zupa)
- 12:00-14:00- drzemka
- 14:00- obiad (II danie)
- 14:15-15:00- zabawy dowolne, zajęcia indywidualne z dzieckiem, czynności pielęgnacyjne
- 15:00- podwieczorek
- 15:30-16:30- rozchodzenie się dzieci
